
Ukážky z albumu si môžete vypočuť
tu.
"Venice“ je štvrtým albumom rakúskeho hudobníka Christiana Fennesza v rozpätí siedmych rokov, prvým od majstrovského „Endless Summer“ z roku 2001. Fennesz sa v posledných troch rokoch venoval remixovaniu, spolupráci s inými hudobníkmi a koncertovaniu.
Nahrávka „Venice“ vznikala počas leta 2003 a mixovala sa vo viedenských Amann Studios v januári/februári 2004. „Venice“ je pravdepodobne jeho najprístupnejšie a najmelodickejšie dielo. Zachytáva Fenneszovu elektronickú hudbu priamo na križovatke medzi jej raným statusom, ktorý tkvel v digitálnej subkultúre a neskorším feelingom, že v nej musí byť niečo viac: emocionálna kvalita, ktorá povstáva nad hlukom a uberá sa smerom k melódii a entuziazmu. Väčšina trackov sa nesie v podmanivom, ambientnom duchu, ktorý vytvára digitálne upravený zvuk gitary. Natíska sa otázka, či nejde o nejaký shoegazerský revival, ale absencia perkusií je dôkazom, že toto nie je rocková hudba. Fanúšikovia My Bloody Valentine, ale aj Davida Bowieho z obdobia platne „Low“ a Davida Sylviana (ten sa tu vokálne predvádza v nádhernej piesni „Transit“) si však prídu určite na svoje.
Fennesz disponuje výnimočnou intuíciou pre proporciu, ktorá s dokonalým emocionálnym efektom zvýrazňuje napätie medzi prirodzeným a umelým, hrejivým a chladným soundom, experimentálnou elektronikou a popovou hudbou.