Nový vinylový album slovenského klasického hudobníka a prvého hobojistu Slovenskej filharmónie Roberta Holotu sa nesie v štýle moderného jazz-funk/fussion music.
Robert Holota vydal svoj prvý album ešte v roku 1998, kedy vyšiel na značke Opus jeho sólový debut Evoke s podtitulom (v preklade z angličtiny) "viac romantické, viac nostalgické, viac emocionálne hobojové skladby". Jeho nasledovník, ktorý vychádza viac než 20 rokoch, je však úplne iný a hoboj na ňom dokonca vôbec nezaznie.
Iný je aj žáner - kým Evoke je meditatívnou nahrávkou na pomedzí klasickej hudby a tzv. new-age music, novinka v deviatich skladbách prináša nenásilnú jazzovú atmosféru, miestami okorenenú energiou funku (70's, New York, Brazilian Morning) či soulovým feelingom. Že má k týmto žánrom blízko, potvrdil hudobník v ostatných rokoch aj hosťovaním na albumoch Hany Šebestovej (Utajená, 2016) či Juraja Grigláka (From the Bottom, 2019).
Album Santo Domingo (hlavné mesto Dominikánskej republiky) je výrazne orientovaný na basgitaru v spojení s akustickou gitarou a bicími. Trojicu základných nástrojov dopĺňajú dychové sóla, o ktoré sa postarali hostia - Ján Demenčík, ktorý žije vo Francúzsku, zahral na soprán saxofón, v Rakúsku pôsobiaca Veronika Vitázková na flautu, Ľuboš Kamenský na krídlovku (flugelhorn), Branislav Belorid na trombón. Výrazným obohatením nahrávky je mladučká Bulharku Elina Boteva, ktorá naspievala v španielčine nádhernú baladu Amor na text Pabla Nerudu v duete s basgitarou. O bicie tracky sa postaral vynikajúci americký hudobník Luke Oswald.
V albume je vložený insert list s podpisom Roberta Holotu.
Album si môžete vypočuť
na bandcamp stránke autora.