Domino | 2003 | LP: €18,00 (542 Sk) kosik
picture Kapela Movietone pochádzajúca z Bristolu vydáva v súčasnej dobe svoj štvrtý album. V kapele sa vystriedalo viacero hudobníkov a osobností, stačí spomenúť meno ako Matt Elliot a jeho úspešný projekt Third Eye Foundation, ktorý v minulosti pomohol kapele s gitarou, a každému fanúšikovi je hneď jasné, kam túto kapelu zaradiť.

Album pôsobí ucelene a nápadito. Skladbe Let Night In dominuje klavír a klarinet, ktoré tvoria atmosféru noci a možno predznamenávajú názov albumu. Banjo v skladbe We Rode On, zaujímavo dopĺňajú dychové nástroje ako klarinet, trúbka a saxofón. Skladby Snow Is Falling a Not Even Close okrem toho, že štýlovo zasahujú niekam k jazzu, spájajú ich na seba nadväzujúce motívy a druhá skladba tvorí akýsi dovetok či outro predchádzajúcej skladby. Ako už názov predpovedá, skladba Beach Samba je jemne rytmická samba v medzihrách obohatená o už spomínanú dychovú sekciu. Túto dychovú časť kapely tvoria Lisa Brook na klarinet, Chris Cole, ktorý hrá okrem trumpety aj akordeón, cello a kontrabas. George McKenzie túto trojicu dopĺňa na bass a tenor saxofón. Bicie, gitary a spev má na starosti Sam Jones a Kate Wright hrá podobne ako Sam gitary, spev ale aj cello a kontrabas.

Autorský rukopis tejto kapely je charakteristický v striedaní dvoch akordov, často tóniky s dominantou, ale aj dva susedné o sekundu vzdialené akordy, ktoré sa postupne obohacujú v celkovom aranžmáne o ďalšie harmónie a zvuky. V spevovej linke je zaujímavá hra s hľadaním spoločných tónov v týchto jednoduchých harmonických kadenciách. Je cítiť, že hudobníci si dali na skladbách záležať a dovolia poslucháčovi snívať, trebárs aj o piesku a hviezdach. Takže skúste si ľahnúť do piesku, pozrieť na nočnú oblohu a k tomu si zaspievať niektorú skladbu z albumu.

Radovan Vrška, 22:3:2004
music.sk
music.sk